Sig nej til smedekampagner og løgne som maler

23 February 2020
Anders Lundtang Hansen

editorial

Man siger, at der findes mange forskellige udgaver af sandheden, og det stemmer egentlig meget godt, når man tænker over, hvordan selv små forandringer i en forklaring kan påvirke, hvordan andre opfatter ens udlægning af sagen.

Selv sådan nogle umiddelbare overbevisende beviser som videoptagelser kan være manipulerede, og de skal jo stadig tolkes af flere sæt øjne.

Men værre er det, hvis man som specielt virksomhed oplever, at der bliver fortalt løgne om en, hvor måske en anden virksomhed direkte går efter at sable ens virke ned med lodrette løgne.

Her menes ikke den slags kundeoplevelser for eksempel, hvor der har været uenighed mellem vedkommende og firmaet, og man er nødt til at findes fælles grund for at finde en løsning.

Vi taler om den slags, hvor man som for eksempel malervirksomhed oplever, at der bliver digtet historier om en, fortalt løgnhistorier på nettet om en under dække i et alias, eller der ligefrem bliver delt løgne om ens virke i medierne via påståede pressemeddelelser, interviews fra anonyme kilder og videre.

Dette kunne være, det kan ske for for eksempel https://malerkanonen.dk/maler/

Hvad gør man så i sådan en situation?

For der kan være kommet så meget støj på linjen, at det er svært at blive hørt, og måske er mange andre begyndt at tro på disse løgne.

Det bedste, man kan køre, er at tale fat i ens kommunikationsafdeling eller hyre nogle til at tage sig af den sag.

De kan så fremhæve de største argumenter mod en og så bevise for dem, hvad der er fakta, og så skal man sørge for at komme vidt og bredt ud.

Det kan sønderlemme en virksomhed at opleve en shitstorm, og selvom den er startet på en løgn, men selvom det hele er opdigtet, og man kender sandheden, så er man nødt til at reagere på den og fremvise sandheden.

More articles