Oplevelser går aldrig af mode

05 April 2020
Anders Lundtang Hansen
Oplevelser går aldrig af mode

Moden kommer og går, trends holder aldrig hele tiden fat i samfundet, da det kun er nogle mennesker, for hvem det bliver en hobby; og en interesse kan komme og gå.

Men det smarte med interesser er, at selvom de måske forandrer sig, og nogle af dem er mere intense end andre og holder ved i længere tid, så kan man altid finde noget, der egner sig til den slags at lave i den forbindelse.

Hvis man for eksempel får et flip med at skulle tage på museum, så vil man kunne få en oplevelse ved at besøge https://sciencemuseerne.dk/ 

Kommer man i rejsehumør, som ofte også handler om, i hvilken situation man står i livet, så man kan have råd til det, så er man jo klar nok vild med at tage på ture end bare at se rejseprogrammer derhjemme.

Det er lidt ligesom, når man skal lære noget: Én ting er at forklare pointen i noget, men hvis man selv får lov at røre ved det og få afprøvet det på egen krop, så indlejrer den erfaring sig.

Sådan er det også med oplevelser, for de sætter sig i kroppen hos en og kan aldrig gentages til fulde en til en, da de er forankret i et bestemt tidspunkt i et afgrænset rum.

Og det gør det så også spændende at tage på disse oplevelser, fordi man aldrig helt kan vide, hvad der kommer til at ske, og selvom man er en kontrol-person, så vil selv de mest forsigtige mennesker have godt af at blive rystet lidt rundt i deres grundvold.

Selvom man måske har mistet en interesse for noget, som man havde en oplevelse med for flere år siden, så er det ofte kilde til stor fornøjelse at tænke tilbage på og ikke mindst genfortælle til andre mennesker.

More articles