Hvis du vil udskifte dit logo med et nyt

14 June 2020
Lotte Hindsberg

editorial

Som virksomhed kan du komme ud for at det kan være nødvendigt at få udarbejdet et nyt logo. Det kan skyldes at det nuværende ikke er godt nok, at du som virksomhed er gået i en anden retning og det ikke længere signalere det din virksomhed står for. Det kan også være at det nye logo blot skal have en lille opdatering så det passer til 2020. 

Uanset er det vigtigt at du får en professionel grafiker til at designe et nyt logo, så det passer til den nye virkelighed. En uddannet grafiker er ekspert i at lege med form og farver. 

Et enkelt logo

Hvordan ser et godt logo så ud. Som udgangspunkt er det enkelt og let og huske. Det lyder let men det er svære end man tror. Derfor er det vigtigt at det ikke er din veninde der har lavet et par logoer for sjov du vælger til at lave dit nye logo for at spare penge men i stedet vælger en der kan dokumentere at han eller hun ved hvad de laver. Det kan hurtigt blive dyrt at spare på den udgiftspost. Du skal ikke miste mange nye mulige kunder, fordi det ikke er det rigtige.

Det skal samtidig være et logo der kan bruges og genkendes på en telefon. Dvs. det skal være genkendeligt selvom det kun er 1 cm stor. Samtidig skal det også kunne bruges på din hjemmeside, dit markedsføringsmateriale og på kæmpestore plakater. 

Hvis du er i tvivl så tænk på hvilke logoer du kan huske her og nu. De er alle enkle. Facebooks enkle hvide f på en blå baggrund. McDonalds gyldne buer og Apples æble.

Selvom dit logo fungere, kan det være nødvendigt at opdatere det, så det passer til nutiden. Hvis det er et godt logo kan det med få ændringer ændres, så det ser moderne ud og stadig ser ud som før.

More articles