Sådan skaber du god opmærksomhed på dit virke som ejendomsservice

01 September 2019
Anders Lundtang Hansen
Sådan skaber du god opmærksomhed på dit virke som ejendomsservice

Der findes rigtig mange metoder til, at man kan fange kundernes opmærksomhed på ens virke som ejendomsservice, om man så skal hyres som fast leverandør, til en enkelt opgave eller blot nogle med faste eller ujævne mellemrum:

– Man kan lave annoncekampagner, lave TV-spots, reklamer på nettet, i radioen med videre.
– Der er god chance for at fange folk på de sociale medier, hvis man opretter disse til ens firma.
– Et forsøg kan gå på at lave en viralkampagne med en figur, fortælling med videre.

Al den slags handler i og for sig om PR, og selvom man måske har fået lavet markedsanalyse og stadfæstet en grundskabelon af ens foretrukne og gennemsnitlige kunde, man giver navn, alder, interesser med videre, så er det stadig teori.

Men værst af alt så er der afstand mellem firmaet og kunden.

Der er riiiigtig langt fra, at man søsætter en kampagne til at fange opmærksomhed, få folk til at læse OG så gøre en handel, som i dette tilfælde er at hyre en til at lave ejendomsservice.

Det er jo fordi, at man ikke tale til en bestemt person, men til mange potentielle samtidigt, og det er svært at lave en stemme, der rammer mange, når det samtidigt skal være specifikt for at vide, hvordan man agerer mod den rette kunde.

Folk taber interesse, fordi det måske ikke er spændende for dem, eller de ikke føler, der bliver henvendt til dem.

Det bedste er at tale direkte til folk, men opsøgende salg er svært at lave i Danmark grundet de mange regler, så man må ud, hvor kunderne og eventuelle samarbejdspartnere er.

Og det er ude ved messestandene.

Det er nemlig, når der bliver holdt messer, at man ikke alene plejer ens netværk og udveksler idéer, men her kommer netop de mennesker, som er interesserede i ens emne, og så er de allerede modtagelige for at høre en salgstale fra en.

More articles